MELAYU RAGUT MELAYU, CINA YANG BANTU KE HOSPITAL

BLogTips
0

Iktibar buat semua wanita khususnya , juga peringatan buat saya .

Benda ni berlaku semalam kat jalan nak ke stulang .. nasib baik abah drive turun bukit tu xlaju ( mmg slalu nye abah bawak xlaju )
, tibe2 kitorang tgok depan mata 2 motor excident . abah pun berhenti kan kreta ke bahu jalan .. 1 motor 2 budak perempuan ni yg bawak , 1 motor lagi 1 budak lelaki berumur dlm lingkungan 20 an ..

masa abah ngn aku nak turun dari kereta , nampak lah budak lelaki tu kelam kabut start motor terus pecut moto laju .. kitorang jadi pelik lah , nape budak tu trus pergi mcm tu .. yg salah sorang budak perempuan tu pon jerit , dia nak ragut kitorang pakcik . memang xsempat lah nak kejar , sbab dia da jalan dah .. Tapi nasib baik masa dia nak ragut beg perempuan tu dlm bakul motor xlepas .. sebab perempuan tu tarik balik beg dia .. Dan sebab tu jugak , dua dua motor tu jatuh . yang MALANG buat peragut tu , beg dia tertinggal kt tmpt kejadian tu . IC , sarung tgn , jam , n satu alat ape ntah , aku pon xthu ( tapi polis kata alat untuk ngisap ice ke ape ntah ) . mungkin terdesak dia nak meragut . Abah call police n dlm masa 5 minute polis smpai .. kitorang serahkan Semua brg peragut tu pd dorang ..Lepas tu satu cina ( dlm gambar baju merah , Naik BMW , flat wiLayah yg berhenti jugak time dorang excident tu ) cpt2 call ambulans .. tpi dorang lmbt smpai ..dia sndiri yg offer diri untuk hantar budak2 perempuan ni .. Aku respect cina ni sebab dari time dorang excident smpai uruskan budak2 ni kt hospital dia sttlekan . Kaya , Xkira bangsa . N ade jugak 1 lelaki cina kereta viva yg tolong halang jalan dri kenderaan lain yg turun dari bukit tu drpda terlanggar kitorang .. tpi lepas tu dia pergi sbab ade hal penting .


pengajaran buat aku n semua .. memang malang xberbau . tpi kita amik pengajaran .. beg jgn letak dlm bakul motor ..its too dangerous . And satu lagi , masa excident jam da pukul 10 pm .. pulak tu perempuan yg bawak motor . Bahaya .Jenayah ade kat mane2. Aku harap police dpt tgkap budak lelaki tu n beri pengajaran untuk dia jugak ..
Aku doakan budak2 perempuan ni cpt smbuh n lebih berhati2 in future .

Dari fb Cik Nazirah

https://www.facebook.com/profile.php?id=100002518323501
Tags

Catat Ulasan

0Ulasan

Catat Ulasan (0)