AWAS PENIPU JURUTOL, PASTIKAN ANDA MENGAMBIL RESIT DAN MEMERIKSA SEBELUM BERGERAK

BLogTips
0

From fb Saidila Abdul Rahman
PENIPUAN BUDAK TOL TOUCH & GO

camni citernya , abg aku petang tadi nak topap tng kat tol...

abg aku hulur duit rm50 ngan kad tng kat budak tol tu , tapi abg aku kata budak tol tu macam ambik masa sikit dia nak topap , kejap2 budak tol tu dia tengok abg aku .

tapi abg aku tak kisahlah...

pastu selesai topap dia touch kad tng tu dan nampaklah baki kat display tu tulis rm63

bila abg aku nak gerak dia baru perasan yg budak tol tu tak bagi resit ...so abg aku pun mintak resit ...suku perjalanan abg aku tengok resit dia jadi pelik kenapa baki kat resit tu rm12 jer walhal tadi elok jer ada baki ada rm63

abg aku berenti tepi dan tanya kat budak tol tu apsal kat resit jadi rm12 padahal baru topap rm50 ?


last2 kemuncaknya baru tahu ....budak tol tu sebenarnya tak topapkan langsung rm50 yang abg aku bagi kat dia ...baki sebenar dalam kad tng tu pulak memang rm63 dan kalau tambah ngan yg abg aku bagi rm50 sepatutnya baki akan ada rm113 ....

dan resit awal yg dia bagi itulah punca kantoi yang budak tol tu sebenarnya tak topapkan langsung tng abg aku ...walhal abg aku pun tak tahu baki kad tu ada berapa ...

dia rasa ada banyak tapi dah display kat situ tulis rm63 so abg aku pikir dia yg silap ...rupa2nya ada udang disebalik mee....

dia bagi kat abg aku resit org yg sebelum ni topap sebab dia bajet abg aku tak cek ..sekali allah nak tunjuk ...tu diaaaaa....

sudahnya abg aku buat report....

entah ini first time dia buat atau dah pernah buat banyak kali cuma kali ni baru kantoi ...

so pasni mohon korang dan kita semua hati2 dan lebih prihatin untuk periksa baki sebelum topap dan jangan lupa mintak resit dan periksa resit untuk pastikan jumlah yg korang topap tu betul ....

yang biasa topap sekali banyak memang tak perasan tapi yg ni dia songlap rm50 dan bagi resit tipu ...

ada setengah budak tol dia ambik rm10 atau rm20 dari nilai yg di topap..contoh kita mintak topap rm30 tapi dia topapkan rm20 ....

so nasihat abg aku berhati-hatilah ...zaman ni rm10 pun bernilai ...

#kisahbenar19mac2017

resit sebelah kiri tu yg first dia bagi ada baki rm12 padahal baru topap rm50

resit sebelah kanan tu yg baki dari baki rm63 bila tambah rm50 setelah dimarah barulah jadi rm113

Sumber dari FB


Berikut Komen dari Mangsa Penipuan Topup Tol


Catat Ulasan

0Ulasan

Catat Ulasan (0)