09 Ogos, 2011


TRADISIONAL

1. Guna Bawang putih... sapukan air bwang putih pada tempat kurap tu. Org cakap pedih skit...tapi berkesan dan murah... yang paling penting mudah didapati.

2. Guna Daun Lada.... same macam bawng putih... ambik jek daun lada... gosok kat kurap tu...

3. Guna Daun Pokok Gelenggang... Same gak cara...gosok jek kt tempat kurap tu...

03 Ogos, 2011

http://my.digestrr.com/p/82tO4

READ MORE
Keluar air mani di bulan puasa
Adakah terbatal puasa setelah bangun dari tidur dan didapati telah keluar air mani akibat bermimpi?
Jawapan
Tidak batal puasa tersebut. Apabila keluar air mani kerana bermimpi adalah bukan perkara yang disengajakan.

click if u like this entry
Bersetubuh waktu siang Ramadhan
Pada 1984, saya dan suami pernah bersama pada waktu siang bulan Ramadan. Adakah kami dikenakan kafarah kerana ketika itu kami jahil mengenai agama. Bagaimanakah kiraan dan kepada siapakah perlu kafarah itu diberikan kerana tempat kami tiada fakir miskin?
Sekian Terima Kasih.
Jawapan.
Bersama atau bersetubuh ketika siang hari bulan Ramadan adalah dilarang. Suami isteri hanya boleh bersama setelah berbuka puasa. Walau jahil mengenai agama, kafarah tetap dikenakan setelah diketahui perkara ini berdosa. Kafarah bagi mereka yang melakukan persetubuhan ialah sama ada memerdekakan seorang hamba atau puasa dua bulan berturut-turut tanpa ada selang seli atau memberi makan kepada 60 fakir miskin. Walaupun sudah berlalu puluhan tahun, kafarah ini tidak berganda dan masih sama. Pasangan perlu mencari fakir miskin di daerah lain jika di tempatnya tiada fakir miskin. Sekarang ramai lagi fakir miskin yang boleh dibantu.

Bersetubuh/berjimak di bulan puasa
Pada bulan puasa yang lalu, saya dan isteri melakukan persetubuhan melepasi imsak.
  1. Apakah hukumnya?
  2. Bagaimana cara bagi saya untuk menggantikan puasa tersebut?
Jawapan
  1. Hukum bersetubuh di dalam bulan puasa haram hukumnya dan di kenakan kaffarah (Kaffarah hanya dikenakan kepada lelaki sahaja) seperti berikut:-
    1. Memerdeka seorang hamba(sudah tiada)
    2. Berpuasa 2 bulan berturut-turut jika sudah dicuba beberapa kali namun tidak mampu disegi syarak hendaklah,
    3. Menberi 60 orang miskin makan setiap seorang satu cupak makan asasi.
  2. Wajib qadha puasa yang terbatal kerana bersetubuh tersebut. 

http://my.digestrr.com/p/82tO4

click here if u like this entry
Hukuman/denda dikenakan kepada yang melakukan persetubuhan (sah) di bulan Ramadhan
Berhubung dengan persoalan yang telah saya kemukakan sebelum ini, saya ingin mengetahui dengan lebih lanjut mengenai hukuman atau denda yang dikenakan oleh Islam kepada orang yang melakukan hubungan intim (yang sah) semasa dalam puasa di bulan Ramadhan.
1) Apakah hukuman yang dikenakan kepada lelaki dan juga perempuan yang melakukan hubungan tersebut?
2) Macam mana hendak melakukan hukuman tersebut, contohnya yang melibatkan puasa 2 bulan.. macam mana niat untuk puasa tersebut?
3) Bolehkan wang digunakan sebagai ganti untuk secupak makanan asasi dan wang tersebut diberikan kepada pihak tertentu contohnya pihak masjid, majlis-majlis agama untuk mereka serahkan kepada fakir miskin atau senasib?
4) Adakah ada hukuman tambahan andai tidak sempat ‘membayar’ hukuman tersebut dalam tahun pertama membuat kesalahan, maksudnya telah sampai ramadhan yang kedua dan seterusnya (puasa yang ditinggalkan telah diganti cuma denda sahaja yang belum dilaksanakan)?
Jawapan :
Persetubuhan yang dilakukan dengan sengaja dalam keadaan berpuasa adalah dikenakan kaffarah iaitu :
- Memerdekakan seorang hamba jika mampu dan ada.
- Berpuasa 2 bulan berturut-turut
- Mengeluarkan 60 cupak beras jika tidak mampu berpuasa.
2. Niat puasa kaffarah hendaklah dilakukan pada malam hari kerana ia termasuk dalam puasa yang wajib.
Niatnya ialah :
" Sahaja aku puasa kaffarah esok hari kerana Allah".
3. Boleh diberikan kepada pihak masjid atau umpamanya jika saudara yakin kaffarah tersebut boleh disampaikan ke dada fakir miskin. Untuk lebih mudah bayar kepada Lembaga Zakat.
4. Seelok-eloknya hendak bayar kaffarah tersebut dengan segera dan diqada’ sehari puasanya secepat mungkin seelum sampai tahun yang berikutnya. Jika melangkau ke tahun yang berikutnya maka dia wajib mengqada’ sehari puasanya dan membayar secupak beras fidyah dan 60 cupak beras kaffarah. 

Makruh lambatkan mandi wajib
Bilakah waktu yang sesuai untuk mandi wajib selepas bersama dengan suami pada malam hari pada bulan Ramadan?
Jawapan.
Waktu yang paling sesuai untuk mandi wajib ialah sebelum terbit fajar, iaitu sebelum masuk waktu subuh. Waktu subuh tempohnya pendek dan solat yang afdal ialah solat yang dilakukan pada awal waktu. Melambat-lambatkan mandi wajib adalah makruh. Ini kerana apabila seseorang itu berada dalam hadas besar maka banyak perkara yang tidak boleh dilakukannya seperti membaca Al-Quran, solat dan sebagainya.
Justeru, adalah dituntut seseorang yang berhadas besar agar segera menyucikan dirinya dengan mandi wajib. Secara fitrah, naluri insan seseorang itu tidak suka dirinya berada dalam kekotoran. Orang berhadas besar tidak berapa selesa berbanding dengan waktu dia bersih daripada hadas besar.
Sekiranya seseorang lelaki atau perempuan berjunub pada malam hari dalam bulan Ramadan dan tidak sempat mengangkat hadas besar sehingga terbit fajar (masuk waktu subuh), maka puasa kedua-dua mereka sah dengan syarat mereka berniat pada malam hari. Sama juga keadaan ini bagi mereka yang bermimpi pada malam hari sehingga keluar air mani.
Pandangan ini dapat diperkukuhkan lagi dengan melihat kepada apa yang diberitakan oleh isteri-isteri Rasulullah s.a.w. iaitu Aisyah dan Ummu Salamah yang bermaksud: Sesungguhnya Rasulullah dalam keadaan junub ketika masuk waktu fajar kemudian baginda mandi (mandi selepas masuk waktu solat subuh). (al-Lu’lu’ wa al-Marjan, jld, 2, hlm, 11, al-Bukhari dan Muslim)



click here if u like this entry

more khairul fahmi putus tunang

KOTA BHARU: Penjaga gol kebangsaan dan Kelantan, Khairul Fahmi Che Mat, 22, tetap meneruskan hasrat memutuskan pertunangan dengan Aimie Harmelia Mohd Hashumi atau Elia, 22.

“Saya mahu menyelesaikannya dalam masa terdekat dengan mengembalikan cincin pertunangan mengikut adat orang Melayu. Saya serahkan kepada keluarga angkat di Kuala Lumpur menguruskan perkara itu.

“Saya serius memutuskan pertunangan ini selepas berfikir panjang dan mengambil kira perbincangan dibuat dengan keluarga,” katanya ketika ditemui di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra, Pengkalan Chepa, di sini, malam kelmarin.

more story click here... source bharian online..

31 Julai, 2011


1. Kelebihan Solat Tarawih Malam Pertama
Diampuni dosa orang-orang yang beriman sebagaimana keadaannya baru dilahirkan.

2. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kedua
Diampunkan dosa orang-orang yang beriman yang mengerjakan solat Tarawih, serta dosa-dosa kedua ibubapanya.

3. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketiga
Para malaikat di bawah ‘Arasy menyeru kepada manusia yang mengerjakan solat Tarawih itu agar meneruskan solatnya pada malam-malam yang lain, semoga Allah akan mengampunkan dosa-dosa mereka.

4. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keempat
Orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih akan memperolehi pahala sebagaimana pahala yang diperolehi oleh orang-orang yang membaca kitab-kitab Taurat, Zabur, Injil dan Al-Quran.

5. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelima
Allah SWT akan mengurniakan pahala seumpama pahala orang-orang yang mengerjakan sembahyang di Masjidil Haram, Masjidil Madinah dan Masjidil Aqsa.

6. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keenam
Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya pahala seumpama pahala malaikat-malaikat yang bertawaf di Baitul Makmur serta setiap batu dan tanah berdoa untuk keampunan orang-orang yang mengerjakan tarawih malam itu.

7. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketujuh
Seolah-olah ia dapat bertemu dengan Nabi Musa a.s serta menolong Nabi itu menentang musuhnya Fir’aun dan Hamman.

8. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelapan
Allah S.W.T mengurniakan pahala orang yang bersolat tarawih sebagaimana pahala yang dikurniakan kepada Nabi Ibrahim a.s.

9. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesembilan
Allah S.W.T akan mengurniakan pahala dan dinaikkan mutu ibadat hamba-Nya seperti Nabi Muhammad s.a.w.

10. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesepuluh
Allah SWT mengurniakan kepadanya kebaikan dunia dan akhirat.

11. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesebelas
Ia meninggal dunia di dalam keadaan bersih dari dosa seperti baru dilahirkan.

12. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduabelas
Ia akan dibangkitkan pada hari kiamat dengan muka yang bercahaya-cahaya.

13. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketigabelas
Ia akan datang pada hari kiamat di dalam keadaan aman sentosa dari sebarang kejahatan dan keburukan.

14. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keempatbelas
Malaikat-malaikat akan datang menyaksikan mereka bersolat Tarawih serta Allah S.W.T. tidak akan menyesatkan mereka.

15. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelimabelas
Semua malaikat yang memikul ‘Arasy dan Kursi akan berselawat dan mendoakannya supaya Allah mengampunkannya.

16. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keenambelas
Allah S.W.T. menuliskan baginya dari kalangan mereka yang terlepas dari api neraka dan dimasukkan ke dalam syurga.

17. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketujuhbelas
Allah S.W.T menuliskan baginya pahala pada malam ini sebanyak pahala Nabi-Nabi.

18. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelapanbelas
Malaikat akan menyeru: Wahai hamba Allah sesungguhnya Allah telah redha denganmu dan dengan kedua ibu bapamu (yang masih hidup atau yang sudah mati).

19. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesembilanbelas
Allah S.W.T akan meninggikan darjatnya di dalam Syurga Firdaus.

20. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh
Allah S.W.T mengurniakan kepadanya pahala sekelian orang yang mati syahid dan orang-orang soleh.

21. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh satu
Allah S.W.T akan membina untuknya sebuah mahligai di dalam syurga yang diperbuat dari cahaya.

22. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh dua
Ia akan datang pada hari kiamat di dalam keadaan aman dari sebarang huru-hara pada hari tersebut.

23. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh tiga
Allah S.W.T akan membina untuknya sebuah bandar di dalam syurga daripada cahaya.

24. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh empat
Allah S.W.T akan membuka peluang untuk dua puluh tahun ibadat bagi orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih pada malam tersebut.

25. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh lima
Allah S.W.T akan mengangkat seksa kubur darinya.

26. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh enam
Allah S.W.T akan mengurniakan pahala empat puluh tahun ibadat bagi orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih pada malam tersebut.

27. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh tujuh
Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya kemudahan untuk melintasi titian sirat sepantas kilat.

28. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh lapan
Allah S.W.T akan menaikkan kedudukannya seribu darjat di akhirat.

29. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh sembilan
Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya pahala seribu haji yang mabrur.

30. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketigapuluh
Allah S.W.T akan memberi penghormatan kepada orang yang bertarawih pada malam terakhir dengan firman-Nya (yang bermaksud): Wahai hambaku!, makanlah segala jenis buah-buahan yang Engkau ingini untuk dimakan di dalam syurga dan mandilah kamu di dalam sungai yang bernama salsabil serta minumlah air dari telaga yang dikurniakan kepada Nabi Muhammad s.a.w. yang bernama Al-Kautsar.

27 Julai, 2011


Get fuel efficient with the new Proton Saga FLX! 

Click THis LInk

PROTON is now giving you the option of getting more mileage for your Ringgit! PROTON has launched the Proton Saga FLX that uses Continuous Variable Transmission (CVT), commonly found in luxury cars.

Utilising an advance belt system that transforms torque to power, the Saga FLX gives you a smoother drive, removing the jerks of traditional autogear transmission systems. This “stepless” gear tansition improves drivability and responsiveness of the car, the smooth transition of the car between gears helping the car perform more efficiently, saving fuel.

Designed to give consumers better drive satisfaction and safety confidence, the Proton Saga FLX also comes with Anti-lock Braking System (ABS) and Electronic Brake-force Distribution (EBD), along with driver and passenger side air-bags.

Check out the latest Proton Saga FLX ‘coz its even better! For more details, visit your closest PROTON Edar showroom or visit:
www.epicsaga.com.my




Tune Talk is calling for all Eason’s biggest fans!

Tune Talk is jointly presenting Eason Chan, all the way from Hong Kong, to rock your night out with a fantabulous DUO concert in Stadium Merdeka this August!

Tune Talk subscribers enjoy up to 20% discount on their concert tickets for DUO on 6th August 2011!

A whole new level of rocking!

 cLIcK HERE to join Them

 pROJECT pISTOL

Do NOT miss out the chance to be in the midst of this massive XPLAY party that is about to happen this Saturday (30th July 2011) ! Circle that calendar date to party with Funky Kopral, Estranged, Project Pistol, Wicked Aura, Matt Alfords & MC Vibe!! Free passes, but you’ve got to head over to Xpax Facebook Fan Page to find out more.

Don’t be a glum, if you miss the fun!!

 Funky Kopral

See u all there......

25 Julai, 2011






Bagaimana Sistem Biometrik boleh dimanipulasi?
SPR KATA.......

Sistem biometrik Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) yang akan digunakan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) untuk pengesahan pengundi pada pilihan raya umum akan datang kebal daripada manipulasi dan tidak boleh ditembusi kepada penyalahgunaan oleh pihak berkepentingan untuk menipu ketika pilihan raya.

Ini kerana sistem simpanan data warga negara yang dikendalikan oleh JPN adalah ‘kalis manipulasi’ dan mempunyai data lengkap setiap individu yang mempunyai Mykad tulen.

HARAKAH KATA.....

"Sistem biometrik hanya diketahui oleh pegawai dan tidak diketahui oleh rakyat dan petugas. Ini menyebabkan ia tidak telus kerana masalah sebenar pengundian adalah apabila ia tidak telus," kata Dr Dzulkefli Ahmad, anggota Parlimen Kuala Selangor.

Beliau yakin, sebagaimana pembelian dakwat sebelum ini, projek 'biometrik' akan tinggal cadangan sahaja.

"Jika ia hendak dilaksanakan juga, kerajaan akan hadapi masalah belanja yang besar, latihan, keyakinan rakyat dan sebagainya," kata beliau.

Sehubungan itu, beliau mencadangkan kepada kerajaan agar isu ini diselesaikan dengan cara yang semudah mungkin.

"Mengapa takut sangat dengan penggunaan dakwat kekal sedangkan ia terbukti berjaya di negara yang paling lama demokrasinya di dunia sebelah sini iaitu India.

"Cara ini mudah dan telus kepada rakyat kerana isu sebenar adalah ketelusan. Guna biometrik hanya akan dapat ditentusahkan oleh pegawai bertugas sahaja berbanding dakwat kekal yang boleh disaksi oleh semua yang berada dalam tempat mengundi," kata beliau lagi.
 

Nak tengok Malaysia lawan Singapore.... beli jek online...
*sumber mudah.my

booking online di sini dgn harga cuma rm35(harga normal rm50)..
tiket akan di hantar ke kediaman anda selewatnya rabu ini.. Hanya 4 tiket sahaja dibenarkan utk seorg pembeli.. Booking sekarang,kerana booking dan pembayaran hanya boleh dibuat sehingga rabu ini.. Dan tiket adalah terhad.. Emailkan butiran nama,alamat dan jumlah tiket yg diingini ke email didiecrazee@gmail.com.. Butiran pembayaran akan di emailkn kepada anda serta merta.. Terima kasih.
 Singapore 5-3 Malaysia

14 Julai, 2011

walaupon kalah 4-0...tahniah kepada pemain malaysia..... anda dah wat yang terbaik..... thumb down keada rakyat malaysia yang pakai jrsi arsenal..... BOOOOOOOBBOOOOOO....

 
*sumber papa gomo..

.......korang tentukan.....betul atau sekadar lakonan....


 
@


Blogg KONSPIRASI Pakatan Pembangkang
*sumber papa gomo...
Sejurus sampai di Hospital Suhardi Mohd telah bangkit dari lakonan pengsannya dan bertindak cuba keluar dari Hospital namun telah di tahan oleh pihak Hospital dan Polis. Dan waktu ini lah segala galanya terbongkar.

Suhardi Mohd sebenarnya telah diarahkan bersembunyi oleh kepimpinan Pakatan Pembangkang bagi memberi peluang kepada media mereka memainkan isu Kematian yang kebetulan pada 9 Julai lalu seorang lelaki benar benar telah meninggal dunia disekitar KLCC.

Maka sebab itulah pada sebelah petang membawa ke semalam tak putus putus mereka Media pakatan Pembangkang memainkan Gambar Suhardi Mohd dengan pelbagai cerita. Video Suhardi Mohd yang pura pura mati disebarkan diseluruh medium sama ada Blogg, Facebook dan lain lain lagi.

Pada Mereka Pakatan Pembangkang Ianya Membawa Keuntungan Dalam Lakonan Palsu Kematian Suhardi Mohd ini.

Suhardi Mohd kini sedang diancam nyawa nya kerana bertindak bercerita bahawa beliau sengaja melakonkan watak mati tersebut. Suhardi Mohd yang kini masih menetap di Bangi difahamkan juga telah memberikan kerjasama kepada pihak Polis.

Oleh sebab itu lewat malam tadi berderet deret Blogg Blogg dan media Pakatan pembangkang mengeluarkan Artikel Ralat yang menyatakan bahawa gambar Suhardi Mohd bukanlah Gambar Arwah Baharudin yang sebenarnya meninggal dunia.

13 Julai, 2011


*pic nie aku ambik kt Tranung kite online...
tak tahu ler btol atau tak...
kalau btol..rugi aku tk pegi...dpt Rm100 tu...
Syok r org Pulau Pinang....
Korang rase btol ker??? atau de sabotaj???
pkir-pkir dan renung2 kan....

12 Julai, 2011

Free entrance!!, 
ROCK THE YOUTH merupakan inisiatif Bahagian Pembangunan Belia, Majlis Sukan Negeri Selangor atau Gen-S dengan kerjasama Komuniti Frinjan sempena Hari Belia Antarabangsa.
Objektif utama festival ini adalah untuk menarik anak muda untuk berhibur sambil memupuk kesedaran terhadap isu-isu sosial dan politik melalui program persembahan, bengkel, forum dan gerai-gerai NGO di Pesta NGO.
Disamping mempromosikan pendaftaran pengundi dan kepentingan untuk mengundi kepada anak muda.


Program Rock The Youth
Bazar jualan (fesyen, buku, NGO, makanan dll)
Konsert muzik
Forum tentang isu-isu sosial, politik dan anak muda
Bengkel oleh NGO
Tayangan filem berkaitan isu-isu anak muda dan masyarakat
Pendaftaran pengundi
23 Julai 2011
Location: Kompleks 3K, Subang Jaya
Time: ‎10:00AM Saturday, July 23rd



Schedule
1345 Once Upon A Time There Was A Sausage Named Bob
1400 Keladak
1415 The Fridays
1430 Seconds To Collide
1445 Goodbye 20th Century!
1500 Wani Ardy
1515 Orkes Rakyat Tertindas
1530 Instake
1545 Beeha
1600 Partimelovers
1615 Amirah Ali
1630 ASAR
1700 Maharajah Commision
1715 Diandra Arjunaidi
1730 Ben’s Bitches
1745 Society
1800 Massacre Conspiracy
1830 Harmacy
1900 MAGHRIB
2000 Akta Angkasa
2030 Space Gambus Experiment
2100 Nik Nazmi
2110 Liyana Fizi
2140 Couple
2200 An Honest Mistake
2230 Khottal
2300 Tilu
2330 Monoloque

Vote for our very own local band, Rosevelt to open for Incubus this coming July 23rd

 

3 Very Simple Steps to vote for Rosevelt:

1. Click on Sharing Link.

2. Click on ALLOW when Facebook prompts you to install the Incubus Opening Band Search App.

3. Look for Rosevelt’s Song of June Video and click VOTE


Yeap! Is that easy! Share it with your friends now.


“We’re really big fans of Incubus. A lot of our music making are influence by them. Especially when it comes to guitar. Mike Einziger is amazing” – Joshua Desmond, Rosevelt.

“It’ll definitely be a dream come true for us if we get to open for them.” – Bryan Chin. Rosevelt

“We gonna go all out, to rock out.” – Nick Davis, Rosevelt




MAD Deal of the Day: LIMITED Discounted Tickets to David Archuleta's 2011 Asia Tour Concert at Stadium Negara on 26 July 2011 from as low as RM60 + David Archuleta's CD from Sony Music.

You've followed him on TV, now it is time to catch him live!

Get a 'crush' on him at his concert in 2 weeks time! Grab this limited discounted tickets and his album and you'll be humming to his tune in no time.



Tell your friends about this deal and be rewarded with every purchase they make through your link.


11 Julai, 2011

layan jek..uuu

 
Cik adik datanglah kemari
 Abang nak bawak kau
bersiar-siar makan angin
 Kemana bang(hei)
adik ikut(hei) 
Janji abang belanja jangan kedekut
 Hey adik jangan kau melebih
 Abang baru dapat gaji
takkan kau nak sapu habis
 Oi abang, jangan salah sangka
 Aku bukan bohsia,
bukan bohsia,bukan bohsia...
 Apahal hidup sampai begini beb
 Tak hiraukan mak bapak
lu orang pergi beb..
 Takpe bang, kite besar(tut..)
 Abang jangan risau 
hidup kite dah terancam(oi oi..)
 (hoo..)
Adik muka manis
tapi jangan jadi baik.. 
nanti  orang  kate kelakuan tidak baik
..Alarr takper, kita dah biasa..
 tak kisah, taknak kisah pun "I" dah tak kuasa
..A'ey tak patut, tak patut.. 
Dia goyang punggung gua lemah lutut.. 
Bila diri mereka dilupakan seketika
walaupunhidup di alam nyata hanya sementara(ohh..)
 Jadi macam mana suka tak apa yang dilihat..
 Bukan gua tak suka beb, tapi takut kena jerat..
 Lagipun muka lu gila banyak bertahi lalat..
 Umur lu gua tak tahu tak pasal kena sebat(hooo..)C/O

05 Julai, 2011









pETUA nENEK


Mengempiskan Perut
  1. Jika anda makan nasi jangan disulami dengan air. Ini untuk mengelakkan perut buncit. Sebaiknya minum air dua atau tiga jam selepas makan. 
  2. Selepas bersalin, sesetengah wanita mengalami masalah perut buncit. Cara untuk memulihkannya kembali ialah :
    • Campurkan sedikit kapur makan, lima helai daun sirih, beberapa titik minyak kayu putih dan satu sudu besar air limau nipis.
    • Sapukan ramuan ini pada perut dan pakailah bengkung. Lakukan sehingga nampak perubahannya.
  3. Tanak kelapa hingga menjadi minyak. Setelah sejuk, sapukan pada perut. Biarkan selama 10 minit. Lakukan setiap hari sehingga menampakkan hasilnya.
  4. Didihkan jadam dengan sedikit air asam jawa sehingga pekat. Apabila suam, lumurkan pada perut sebelum memakai bengkung.
  5. Bancuh sedikit asam jawa, segelas air panas dan garam. Embunkannya semalaman. Keesokkan paginya minum air tersebut sebelum membasuh muka.


cam serius jek...tp msih cute..huuhuh

 nie time umo 18thun kot.. cute jek..uhuhuuu

 call sape tu...Datuk K ea.....

 pasang bodyguard walau dah de M16...